Friday, May 1, 2009

Tragis 1st Mei.....

Salam everybody....
Memang agak lama aku x update kat cini....
Bukannyer dah luperkan alam blog hini tp keadaan diri tidak mengizinkan....
Dr Feb hingga la ke last week aku mengalami gangguan kesihatan yg dicari....Hikhikhik....
Monday to Wednesday aku kat Seri Malaysia Taiping, Meeting Pemilihan Anugerah Pelajar (Shell, Al-Mithali Tabung Haji dll)...
Dan aku terperasan selera makanku agak baik bila di sana.....dan hingga la ker hari ini sudah semakin baik....Mungkin penyakit yg aku cari itu dah beransur meninggalkan aku.......

Thusday, belum habis penat di taiping, aku bawak anak2 pelajar aku ker Karnival Seni Jauhi Dadah (KSJD) peringkat daerah bertempat di SMK Slim, Slim River.....
Sampai Petang gak.....Aku smpai rumah around 3.00 pm......
Cadang nak balik Kg...tp duk dalam dilema lagih.....
Nak balik tak nak, nak balik tak nak, nak balik tak nak.......huhuhuhu.....Conclusionnyer, kitorang nak balik.......Yeaaaaaaaaaa..............
Kul 4 Mr. Hubby tolong Jiran depan rumah angkat barang nak pindah ke PB......
Aku dah siap2 kemas barang nak balik kg...Lepas tu jenguk jiran sat.....
Tup2 Mr. Hubby cakap nak p main takraw dulu....lepas mahgrib baru bertolak balik....
Huh........Aku dah penat......So, after maghrib tu kitaorang cancel nak balik......

Pagi tadi bangun tidor rasa sunyi jew quarters....
Intai la kat luar, kete tak byk n ader yg faamily datang nak p jenjalan.....Huhuhu...kesedihan melanda diri....Aku pun cakap la kat Hubby....
I : "Sunyi la, Balik kg nak tak..."
Hubby : "Jom la...P siap la cepat.."
Aku pon apa lagih terus mandikan anak dara sorang tuh n aku sekali laaaa....
Barang2 dah packing smalam....So, kul 11 kitaorg gerak...
Ingat nak balik ikut cameron tp tgk jalan mcm byk keta jew....So, balik ikut Simpang Pulai jew....
OTW balik tu, my sis call cakap rumah Pak Su terbakar pg tadi...Huhhuhuhu....Kesiannyer....
Barang2 tingkat bawah dapat diselamatkan cuma yg tingkat atas jew yg habis hangus........
Bukan 1 rumah jew tp melibatkan byk gak la sbb rumah kat area tuh dekat2.....

Itu satu tragis 1st Mei.......
Ingat itu jew la perkara buruk yg berlaku tp rupa-rupanyer.......
Tgh kitaorg duk dinner tu...Pak Su dapat call dr our sedara la rasanyer.....
2nd tragis yg diterima ialah.....Pakcik Bakti, sedara kitaorg kat LAKOTA telah meninggal dunia dan masa dapat call tu diaorg cakap mayat tengah dimandikan.....
Pak Su ty gak aper sebenarnyer yg terjadi....Diaorg cakap dtg dulu baru tahu......
Apalagi....Kitaorg pun bergegas la ker sana............
Aku pun tak tahu nak cakap aper........
"Banyakkan bersabar dan tabah menghadapinyer, redha dengan apa yang berlaku kerana semuanyer adalah atas kehendak YANG MAHA ESA...Dia yang mengetahui segala-NYA.."


p/s: sorry la entry yg panjang....
Kemmaruk nak menulis di sini....Hikhikhik.....

1 comment:

  1. hohoh, tulah siye poksu moksu. takpelah, pasni mane tau dpt rezeki lagi besar dok?

    ermm patut tulih banyok lg nih. epi bedey to kakak. cuti skolah nnt kite jumpa okeh?

    ReplyDelete